luni, 10 noiembrie 2014

10 nevoi de baza ale fiintei umane

Sambata s-a tinut TEDx Cluj si cum nu putea trece neobservat pentru iubitorii de dezvoltare personala postez cateva idei adunate de catre Calin Biris.
"Al doilea speaker a fost matematicianul Solomon Marcus, care la 89 de ani ai dânsului ne-a vorbit despre învățare continuă.
Din discurs am reținut cele 10 nevoi pentru dezvoltarea învățării:
1. Nevoia de a da un sens vieții la nivel elementar

2. Nevoia de împrospătare

Domnul Mihai Ghyka mi-a împărtășit că toate prezentările domnului Solomon Marcus la care a participat au fost diferite unele de celelalte. Lucru care întărește recomandarea de la acest punct.

3. Nevoia de mirare și bucurie 
Ne-a spus în glumă că dânsul a aflat de plictiseală doar de la alții.

4. Nevoia de îndoială și suspiciune
În cunoașterea lumii trebuie să vorbim despre prezumția de suspiciune. Dacă vrem să învățăm cu adevărat trebuie să punem la îndoială orice și să trecem informația prin filtru capacităților critice proprii. Ne-a încurajat să fim suspicioși față de orice informație primim, chiar și față de discursul dânsului.

5. Nevoia de greșală și de eșec
Ne-a amintit cum am învățat să folosim tacâmurile sau cum am învățat să umblăm. Trebuie să plătim cu greșală și eșec dacă dorim să învățăm lucruri noi.

6. Nevoia de identitate
Aici s-a făcut referire la faptul că este important să vedem că dincolo de identitatea personală și națională avem și o identitate europeană, mondială și planetară.

7. Nevoia de omenesc si omenie
Aceasta este marea criză a omeniei. Ne certăm pe tot felul de prostii și riscăm să ducem la dispariția speciei umane. A întelege identiatea înseamnă să educi întelegerea și respectului alterității de orice fel: vârstă, sex, religie etc. iar din păcate acest lucru nu se întamplă.

8. Nevoia de joc
Totul are rădăcini în copilărie. Jocul de-a v-ați ascunselea: eu m-am ascuns, tu încearcă să mă găsești. Acesta este marele joc al cunoașterii lumii. Cu cât cauți un lucru mai important cu atât este ascuns mai bine. Chiar dacă nu îl vei găsi, simplul fapt că îl vei căuta va fi un izvor al bucuriei. 

9. Nevoia de cultură
Ne-a vorbit că vede în jur tot mai multă lipsă de cultură, chiar și la oameni realizati profesional. Este păcat să ignorăm bogăția culturală la care au contribuit toate generațiile dinaintea noastră. 

10. Nevoia de transcendenta 
La acest punct a evidențiat că fiecare dintre noi suntem făcuți să ne dorim mai mult. Ne-am născut în brațele mamei, mai apoi ne-am târât pe jos până am învățat să umblăm, mai apoi am învățat să ne cățărăm în copaci și am vrut să urcăm cât mai sus.
Am apreciat foarte mult profunzimea cu care ne-a vorbit domnul Solomon Marcus, iar discursul dânsului a fost aplaudat îndelungat de către sală."

Un comentariu: